آشپزی

آموزش آشپزی،دسر و شیرینی

آشپزی

آموزش آشپزی،دسر و شیرینی

بهترین رستوران های تهران

معروفترین انواع کباب‌ها را می‌توان کباب چنجه، کباب ترش، کباب کوبیده، کباب برگ، کباب سلطانی، کباب دوش، جوجه کباب، کباب شیشلیک، کباب بختیاری و... نام برد. در کباب چنجه از کوشت‌های تکه شده متوسط استفاده می‌شود در کباب ترش که کباب مخصوص استان گیلان است از گوشت گوساله تازه و مواد ترش کننده استفاده می‌شود این مواد از رب انار ترش و یا رب نارنج و مغز گردو ساییده تولید می‌شود در کباب کوبیده هم از مواد گوشت چربی دار چرخ کرده و پیاز استفاده می‌شود کباب برگ و سلطانی به دلیل برش‌های گوشت که پهن و بزرگ می‌باشند به این نام معروفند. جوجه کباب هم به دو نوع با استخوان و بدون استخوان تولید می‌شود که از گوشت مرغ و یا جوجه استفاده می‌شود. کباب شیشلیک از سری کباب‌های مخصوص استان خراسان بود از بخش‌های دنده گوساله و یا گاو جوان استفاده می‌شود که با همان استخوان دنده به سیخ کشیده می‌شود این کباب نیز دارای طرفداران زیادی است. کباب بختیاری هم کبابی است که در سیخ آن یک در میان از تکه‌های گوشت و تکه‌های برش خورده مرغ استفاده می‌شود.  

طعم بینظیر این غذا  محبوبیت و رواجی که در بین ایرانی ها دارد، باعث شده به نوعی کباب شناسنامه ای از آشپزی و ذائقه ایرانی باشد و به یکی از غذاهای مجلسی و مخصوص پذیرایی مردم تبدیل شود. رستوران های بیشماری در تهران اقدام به طبخ انواع کباب ها کرده اند. به هر محله ای که بروی لا اقل 1 یا 2 کبابی در آن موجود است ولی تعدادی انگشت شمار از این کبابی ها توانستند نام خود را از محله خودشان فراتر ببرند و از همه جای پایتخت مشتریانِ عاشق کباب را به خود جذب کنند. سعی داریم در این مطلب با نگاهی عادلانه بهترین و خوش طعم ترین کباب سرا های تهران – که فقط و به صورت اختصاصی به طبخ و ارائه انواع کباب میپردازند _ را برایتان معرفی کنیم. 


رستوران ارکیده

احتمالاً با شنیدن نام رستوران ارکیده یاد رستوران ارکیده معروف و نامی در جاده چالوس بیافتید. درست است، این ارکیده ورژنی مناسبِ پایتخت از همان رستوران رویایی جاده چالوس است که به یکی از بهترین رستوران های ایرانی تهران تبدیل شده است و بعید است که در میدان آرژانتین انتخابی بهتر از این رستوران پیدا کنید. کباب های آماده شده از بهترین و با کیفیت ترین گوشت ها که در سیخ های بلند نیم متری سرو میشوند، در کنار تیم گارسون حرفه ای و محیطی خوب و آرامش بخش.

در ارکیده به شما خوش خواهد گذشت، البته به شرطی که وسواس های مالی را کنار بگذارید و سعی کنید در کنار دوستان و یا خانواده خوش بگذرانید و از خوردن یک غذای ایرانی فوق العاده، نهایت لذت را ببرید. ارکیده یک پارکینگ بزرگ دارد که یک ویژگی بسیار مثبت در رقابت با سایر رستوران ها برای ارکیده به حساب می آید.

آدرس: میدان آرژانتین، نبش خیابان الوند


کباب سرای منصور

یکی دیگر از کباب سرا های اسم و رسم دار و خوش سابقه تهران که خیلی از شکم باز ها بر این باورند بهترین کباب کوبیده تهران را میتوانی در آنجا پیدا کنی. کباب سرای بزرگ منصور واقع در خیابان ولی عصر با تنور و نان داغ با توجه به قدمت و کبابهای خاص خود طرافداران زیادی دارد و معمولاً شلوغ می باشد. البته قیمت کباب های منصور از کبابی های معمولی کمی بالا تر است. کباب هایی واقعاً لذیذ در کنار نان داغ و سبزیجات خوشمزه دست به دست هم داده اند که این شانس را داشته باشید تا طعم واقعی یک کباب خوشمزه را امتحان کنید.

محیط نسبتاً ساده و بدون تجملات که در آن فقط به کیفیت و طعم غذاها اهمیت داده شده است و صرفا برای کسانی است که میخواهند از طعم غذاها لذت ببرند. منصور شعبه های غیر اصل زیادی دارد که نباید فریب نام آن ها را بخورید. حواستان باشد که در ساعات پایانی شب و روزهای تعطیل، منصور به شدت شلوغ است و باید آمادگی ایستادن در یک صف را داشته باشید.

آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان شهید بهشتی، جنب پله اول.


رستوران SPU

رستورانی لوکس و زیبا در یک باغ دیدنی در محله ای خوش آب و هوا در تهران. این ها مشخصات رستورانی است که قریب به اتفاق شکم باز ها ان را بهترین و باکیفیت ترین رستوران ایرانی محله تفریحی درکه می‌دانند. با انواع اقسام کباب ها و غذاهای ایرانی که با تیم گارسون های حرفه ای و با تمام تجملات و آداب یک رستوران لوکس برایتان سرو می‌شود. همان طور که در توضیحاتمان اشاره کردیم این رستوران برای کسانی که رعایت حال جیب خود را می‌کنند گزینه مناسبی نیست، بلکه برای کسانی است که دوست دارند حضور و خوردن یک شام خاطره انگیز در یکی از بهترین رستوران های ایرانی تهران را تجربه کنند.

شیشلیک های SPU بیشتر از سایر غذاهای موجود در این رستوران برای خود اسم در کرده اند، پس اگر مسیرتان به درکه افتاد و خواستید حضور در این رستوران را تجربه کنید، شیشلیک از اولویت های انتخابتان باشد. در حوالی SPU جای پارک به سختی یافت میشود، علی الخصوص اواخر هفته که درکه خیلی شلوغ می‌شود. پس آمادگی ذهنی برای معطل شدن هنگام یافتن جای پارک را با خود داشته باشید.

آدرس: درکه، میدان درکه


بهترین کوبیده تهران

خانه کباب شمرون

یکی از کبابسرا های موفق تهران در میدان تجریش که با سابقه کم خود توانسته خیلی از رقبای قدیمی تر را کنار بزند و یکی از محبوب ترین ها شود. فضای خوب و چشم انداز زیبایی که این رستوران از مبدان تجریش، خیابان ولیعصر و فضای امامزاده صالح (ع) دارد یکی از ویژگی ها مثبت این رستوران است. کباب های خوشمزه که از بهترین و تازه ترین مواد اولیه و با صد در صد گوشت گوسفند تهیه شده اند در کنار نان داغ و سبزیجات خوشمزه یک روز خوب را برای شما در شمرون خواهند ساخت.

سرویس عالی و برخورد مناسب با مشتری در کنار فضای دلپذیری که دارد، شمرون را بدون هیچ شکی در لیست بهترین رستوران های تهران قرار داده است. کباب بره، کباب لقمه گوسفندی، کباب خانواده و جوجه کباب با استخوان را در اولویت ها انتخاب خود در این رستوران قرار دهید.

آدرس: میدان تجریش، ضلع شمال شرقی میدان.


رستوران نوید

یکی دیگر از کباب سراهای معروف تهران که همیشه غلغله است. این شلوغی و استقبال خوب چند دلیل دارد: اول و مهمتر از همه کیفیت بینظیر کباب ها و طعم به یاد ماندنی غذاهایی است که در نوید منتظر شما هستند. دلیل بعدی قرار گرفتن این رستوران در محله پر رفت و آمد آپادانا (خرمشهر) است که به یکی از نمادهای این محله تبدیل شده است و برای هر کسی در این محله و محله های اطراف یک گزینه دم دست و رویایی است.

 همانطور که گفتیم در نوید باید خیلی صبور باشید، در غیر این صورت هیچ وقت طعم غذاهای آن را نخواهید چشید. نوید یک رستوران با سرویس دهی معمولی و تقریباً قدیمی است، لذا اگر انتظار گارسون های حرفه ای و ظروف آنچنانی را دارید، نوید گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

آدرس: خیابان سهروردی شمالی، خیابان خرمشهر، بعد از خیابان گلشن.


رستوران ریحون

همانطور که از نام این رستوران مشخص است، ریحون یک کباب سرای تمام عیار است که طی سال ها طبخ انواع و اقسام کباب های ایرانی لذیذ و با کیفیت به نام و آوازه ای برای خود رسیده است و به یکی از بهترین کبابی های تهران تبدیل شده است. ریحون و پنیر و نان سنگک داغ در کنار کوبیده های معرکه و لذیذ و شیشلیک هایی ترد و بینظیر و جوجه هایی خوشمزه که با بهترین و با کیفیت ترین گوشت های کشتار روز طبخ میشوند، روز خوبی را برای شما خواهد ساخت.

یکی دیگر از نکات مثبت ریحون فضای داخلی آن است که بسیار نزدیک به سبک معماری تاریخی دوران صفوی و برخی از بقاع معروف اصفهان است. خلاصه باید یکروز عزمتان را جزم کنید و راهی ریحون شوید تا آنچه میگوییم را با گوشت و پوست درک کنید!

آدرس: جردن، بالاتر از تونل نیایش، خیابان کاج آبادی، پلاک 18

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.